Nápady pro hodnocení klíčových kompetencí

V souvislosti se zaváděním konceptu klíčových kompetencí do praxe vyvstala potřeba nového způsobu hodnocení. Známka dává poměrně jednoznačnou zpětnou vazbu při výkonech založených na paměti, práci s čísly apod. Avšak například v oblasti komunikačních dovedností je situace složitější. Co to znamená, že jeden komunikuje lépe než druhý? Jak postihnout rozdíl v komunikačních dovednostech? Jak zaznamenat zlepšení u jednoho žáka?
Kniha pomáhá převést ideu klíčových kompetencí do praxe a nabízí návody, které vedou žáky k sebehodnocení v oblasti klíčových kompetencí. Učitelům základních i středních škol přináší inspiraci, jak v hodinách pracovat s žákovským portfoliem a žáky v sebehodnocení podporovat.
Mgr. et Mgr. B. Čechová založila a dva roky vedla časopis StudentIN a věnovala se vzdělávání výchovných poradců. V současné době pracuje jako šéfredaktorka časopisu Rodina a škola a dramaturgyně vzdělávacích pořadů České televize. Ve své praxi se věnuje systemickému poradenství.

www.knihi.cz